One Page Website

One Page Website (lub też single-page website) zaczynają cieszyć się coraz większą popularnością w sieci. Mają one zarówno wiele zalet, jak i wad.

Różnice pomiędzy stroną typu One Page Website a zwykłą stroną internetową.

Single-page website to witryna składająca się z jednej strony głównej, na której prezentowane są wszystkie informacje dotyczące naszej firmy. Nie ma ona żadnych podstron, dzięki czemu klienci poruszają się po niej przy pomocy menu nawigacji, scrolla lub paska po prawej stronie ekranu. Przykładowo klikając w zakładkę „o firmie” strona przewinie się do sekcji, w której znajdzie informacje o firmie, bez przechodzenia na oddzielne podstrony.
Innymi słowy zakładki znajdujące się na One Page Website służą do przemieszczania się pomiędzy poszczególnymi sekcjami strony. Jest to o tyle komfortowe dla klienta, że skraca czas oczekiwania na załadowanie się kolejnych podstron. Strony One Page Website są szczególnie przyjazne dla użytkowników smartfonów, których może irytować przechodzenie na kolejne i następne podstrony.
Plusy i minusy single-page website.

PLUSY

  • Jest idealna na start, czyli dla tych co rozpoczynają działalność biznesową lub do promocji jakiejś usługi czy też wydarzenia.
  • Umożliwia w prosty, a zarazem elegancki sposób przedstawić naszą firmę.
  • Jest doskonale przystosowana do urządzeń mobilnych, z których pochodzi znaczna część zapytań do wyszukiwarek;
  • Krótki czas ładowania.
  • Łatwa i wygodna nawigacja, zwłaszcza dla użytkowników smartfonów.
  • Korzyści ze względu na SEO w przypadku pozycjonowania dla konkretnego słowa kluczowego lub jednym zestawie fraz kluczowych. Pozycjonowanie strony będzie łatwiejsze gdy wszystkie linki dochodzące będą wskazywać stronę główną;

MINUSY

  • One page website nie pozwalają na pozycjonowanie na szerokie spektrum fraz kluczowych. Jeśli istotne jest pozyskaniu ruchu z wyszukiwarek, to ważniejszą jest możliwość rankowania, co umożliwia każda oddzielna podstrona.
  • Ograniczona ilość tekstów i grafik wymusi zwięzłość przez co nie dostarczymy klientowi dostatecznej ilości informacji o produktach lub usługach.
  • Brak podstron może zaowocować niedoborem informacji. Multi-page website daje możliwość podania większej ilości szczegółów oraz ciekawszego zaprezentowania oferty, czego nie można osiągnąć decydując się na single Page Website;
  • Ograniczenia zastosowania niektórych strategii SEO;

Wybierając stronę dla naszego przedsiębiorstwa warto wziąć pod uwagę wymienione powyżej wady i zalety One Page Website.

Kilka przydatnych porad:

  • Prezentowanie najistotniejszych kwestii w zwięzły a zarazem ciekawy sposób. Zbyt długie teksty mogą zniechęcić klienta do dalszego przeglądania witryny;
  • Treści powinny być interesujące i dobrze przemyślane.
  • Należy unikać jaskrawej kolorystyki, zbyt wielu efektów specjalnych, wyskakujących okienek z powiadomieniami, zbyt rozbudowanych tekstów czy też natłoku grafik zachowując przejrzystość i czytelność strony.

0 Komentarzy

Zostaw odpowiedź

XHTML: Możesz użyć tych tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Strony internetowe

Pierwsze wrażenie mamy szansę zrobić tylko raz. Z badań wynika, że mamy na to zaledwie kilka sekund i jest to odczucie, które ciężko później zmieni...
Czytaj więcej...

One Page Website

One Page Website (lub też single-page website) zaczynają cieszyć się coraz większą popularnością w sieci. Mają one zarówno wiele zalet, jak i wad. ...
Czytaj więcej...

Landing Page

Landing page (inaczej strona docelowa lub strona lądowania) to pojedyncza strona internetowa mająca za zadanie realizować jedno konkretne zadanie, ...
Czytaj więcej...
Top
WordPress Image Lightbox