Landing Page

Landing page (inaczej strona docelowa lub strona lądowania) to pojedyncza strona internetowa mająca za zadanie realizować jedno konkretne zadanie, na przykład skłonić internautę do założenia konta, zapisania się do newslettera czy dokonania zakupu. Jej specyficzny układ zwiększa atrakcyjności oferty oraz konwersje celów witryny. Można wyróżnić dwie kategorie landing page:
  • Strony docelowe typu Click Through – ich celem jest skłonienie odbiorcy do przejścia na inną stronę, która będzie już bardziej zaawansowana i rozbudowana.
  • Strony lądowania typu Lead Generation; - ich zadaniem jest przechwycenie danych użytkownika (adresu e-mail, imienia ora nazwiska) w celu utworzenia listy mailingowej, którą można będzie użyć np. do wysyłki newsletterów. Do ich uzyskania można wykorzystać tzw. magnes przyciągający leady – zaoferować użytkownikowi coś darmowego (np. e-book, kupon zniżkowy lub darmową wersję aplikacji/programu) w zamian za podanie swoich danych. Należy pamiętać, że konieczne jest uzyskanie zgody na przechowywanie danych internauty w bazie.

Elementy skutecznej landing page

  • nagłówek – musi być zachęcający i w prosty sposób informować odbiorcę o korzyściach, jakie pozyska korzystając z twojej oferty;
  • CTA – umieszczone wysoko w układzie wezwanie do działania powinno być powiązane z celem strony i odpowiadać na pytanie „co się stanie, gdy kliknę?”;
  • spójność – witryna musi nawiązywać do miejsca, z którego odbiorca na nią trafił (np. reklamy lub linku z newslettera). Spójny przekaz to warunek skutecznej landing page.
  • Design i elementy graficzne – warto zachować prosty design, a zdjęcia na stronie powinny być wysokiej jakości oraz korespondować z prezentowaną wartością. Powinno się unikać elementów, które odciągną uwagę odbiorcy od głównego celu strony.
  • Teksty – powinny być proste i precyzyjne. Należy unikać sformułowań, które mogą zdezorientować klienta. Treść ma zachęcić do podjęcia przez niego określonego działania, powinna wiec zawierać najistotniejsze informacje niezbędne do podjęcia decyzji zakupowej. Można też zachęcić konsumenta do zadawania pytań.
  • Korzyści – powinno się podkreślać cechy, które wyróżniają nasz produkt od tego oferowanego przez konkurencję, czyli korzyści, jakie klient uzyska po dokonaniu zakupu.
  • Dane kontaktowe – muszą być one dobrze widoczne. Należy zamieścić numer kontaktowy oraz email aby internauta wiedział jak może skontaktować się z naszą firmą.

Pozycjonowanie landing page

Aby zwiększyć widoczność landing page w wynikach wyszukiwania warto:
  • Dobrać właściwe słowa kluczowe;
  • Wstawić słowa kluczowe do tag title;
  • Przygotować dobry META description;
  • Zadbać o dobry adres URL (fraza kluczowa w adresie pozwala na osiągnięcie wyższej pozycji w wyszukiwarce);
  • Zoptymalizować zdjęcia i grafiki;

Landing Page

Landing page (inaczej strona docelowa lub strona lądowania) to pojedyncza strona internetowa mająca za zadanie realizować jedno konkretne zadanie, na przykład skłonić internautę do założenia konta, zapisania się do newslettera czy dokonania zakupu. Jej specyficzny układ zwiększa atrakcyjności oferty oraz konwersje celów witryny. Można wyróżnić dwie kategorie landing page:

  • Strony docelowe typu Click Through – ich celem jest skłonienie odbiorcy do przejścia na inną stronę, która będzie już bardziej zaawansowana i rozbudowana.
  • Strony lądowania typu Lead Generation; – ich zadaniem jest przechwycenie danych użytkownika (adresu e-mail, imienia ora nazwiska) w celu utworzenia listy mailingowej, którą można będzie użyć np. do wysyłki newsletterów. Do ich uzyskania można wykorzystać tzw. magnes przyciągający leady – zaoferować użytkownikowi coś darmowego (np. e-book, kupon zniżkowy lub darmową wersję aplikacji/programu) w zamian za podanie swoich danych. Należy pamiętać, że konieczne jest uzyskanie zgody na przechowywanie danych internauty w bazie.

Elementy skutecznej landing page

  • nagłówek – musi być zachęcający i w prosty sposób informować odbiorcę o korzyściach, jakie pozyska korzystając z twojej oferty;
  • CTA – umieszczone wysoko w układzie wezwanie do działania powinno być powiązane z celem strony i odpowiadać na pytanie „co się stanie, gdy kliknę?”;
  • spójność – witryna musi nawiązywać do miejsca, z którego odbiorca na nią trafił (np. reklamy lub linku z newslettera). Spójny przekaz to warunek skutecznej landing page.
  • Design i elementy graficzne – warto zachować prosty design, a zdjęcia na stronie powinny być wysokiej jakości oraz korespondować z prezentowaną wartością. Powinno się unikać elementów, które odciągną uwagę odbiorcy od głównego celu strony.
  • Teksty – powinny być proste i precyzyjne. Należy unikać sformułowań, które mogą zdezorientować klienta. Treść ma zachęcić do podjęcia przez niego określonego działania, powinna wiec zawierać najistotniejsze informacje niezbędne do podjęcia decyzji zakupowej. Można też zachęcić konsumenta do zadawania pytań.
  • Korzyści – powinno się podkreślać cechy, które wyróżniają nasz produkt od tego oferowanego przez konkurencję, czyli korzyści, jakie klient uzyska po dokonaniu zakupu.
  • Dane kontaktowe – muszą być one dobrze widoczne. Należy zamieścić numer kontaktowy oraz email aby internauta wiedział jak może skontaktować się z naszą firmą.

Pozycjonowanie landing page

Aby zwiększyć widoczność landing page w wynikach wyszukiwania warto:

  • Dobrać właściwe słowa kluczowe;
  • Wstawić słowa kluczowe do tag title;
  • Przygotować dobry META description;
  • Zadbać o dobry adres URL (fraza kluczowa w adresie pozwala na osiągnięcie wyższej pozycji w wyszukiwarce);
  • Zoptymalizować zdjęcia i grafiki;

0 Komentarzy

Zostaw odpowiedź

XHTML: Możesz użyć tych tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Podobne wpisy

Strony internetowe

Pierwsze wrażenie mamy szansę zrobić tylko raz. Z badań wynika, że mamy na to zaledwie kilka sekund i jest to odczucie, które ciężko później zmieni...
Czytaj więcej...

Modyfikacje istniejących witryn

Jeśli posiadasz przestarzałą stronę internetową, to jej przebudowa jest konieczna. Trendy na świecie tak szybko się zmieniają, że już 3-4 letnia st...
Czytaj więcej...

One Page Website

One Page Website (lub też single-page website) zaczynają cieszyć się coraz większą popularnością w sieci. Mają one zarówno wiele zalet, jak i wad. ...
Czytaj więcej...

One Page Website

Landing Page

Top