14 irytujących rzeczy na stronach internetowych

Kiedy już założymy naszą stronę naturalnym jest, że oczekujemy jej rozwoju. Co jednak w przypadku, gdy ta stoi w miejscu? Poniżej przedstawiamy listę 13 rzeczy irytujących odbiorce, na które należy zwrócić uwagę na swojej stronie www. Być może to właśnie one są przyczyną niepowracających odbiorców.

Co najbardziej irytuje internautów:

  1. Czas ładowania się witryny – jeżeli nasza strona ładuje się zbyt długo, odbiorca może czuć się poirytowany. Należy zadbać o to, aby czas ładowania trwał nie dłużej, niż kilka sekund.
  2. Przestarzały projekt - może rodzić przypuszczenia, że i treści nie są aktualne. Strony bazujące na tabelkach czy też wykonane we Flash'u, pełne "wodotrysków" skutecznie płoszą potencjalnych klientów.  Więcej na temat nowoczesnych stron można znaleźć w artykule Modyfikacja istniejących witryn.
  3. Optymalizacja pod urządzenia mobilne – w czasach, w których co raz więcej osób poszukuje informacji z pomocą smartfonu lub tabletu jest to niezwykle istotne. Internauci preferują strony, które dostosują się do ekranów urządzeń, z których ci korzystają. Jeśli nasza strona nie będzie responsywna ryzykujemy tym samym utratę odbiorcy na rzecz konkurencji.
  4. Czytelna nawigacja na stronie –internauta powinien móc bez problemu odnaleźć na naszej stronie poszukiwaną przez niego informację. Należy więc zadbać o czytelność i odpowiedni układ nawigacji na naszej witrynie.
  5. Wyskakujące okienka – zarówno reklamy, jak i zaproszenia do polubienia naszej firmy na różnych SM wpływa negatywnie na odbiór naszej strony. Te tzw. „wyskakujące okienka” zasłaniają treść naszej strony i uniemożliwiają jej czytelny odbiór. Powinniśmy zadbać o to, aby na naszej stronie było ich jak najmniej. Część z nich, jak np. informacje o naszych SM można zamieścić na stronie w o wiele subtelniejszy sposób przy pomocy odpowiednich wtyczek.
  6. Autoodtwarzanie muzyki i filmów – często występuje to na stronach i jest utrapieniem dla odbiorcy w momencie, gdy ma on otwarte więcej niż jedną kartę w tym samym czasie. Niepożądane dźwięki mogą irytować, utrudniać odbiór głównej treści naszej strony, a także uniemożliwiać przeglądanie naszej witryny w miejscach publicznych. To samo tyczy się materiałów video. Dodatków wpływają one negatywnie na czas załadowywania się strony. Nie narzucamy więc odwiedzającym naszą stronę samoczynnie włączającej się muzyki czy filmów, a jeżeli naprawdę nam na tym zależy – dajmy odbiorcom możliwość wyłączenia ich.
  7. Obecność danych kontaktowych – kiedy w sekcji „kontakt” znaleźć można tylko gotowy formularz do kontaktu z firmą, internauta może zrezygnować z podjęcia działania. Na naszej stronie oprócz formularza kontaktowego powinniśmy zamieścić również adres, telefon i e-mail firmy, a jeżeli jest ona podzielona na działy – dane kontaktowe do każdego z nich. Należy unikać niedoboru informacji kontaktowych.
  8. Informacje o działalności naszej firmy/bloga/portalu – powinno się podać przynajmniej podstawowe informacje o naszej działalności. Ich brak podważa naszą wiarygodność w oczach odbiorców.
  9. Słowa klucze – nie powinniśmy używać ich w nadmiarze. Owszem, wpływają one pozytywnie na pozycjonowanie naszej strony, ale jeśli są używane w sposób nienaturalny i przesadny, to odstraszają internautów.
  10. Nagłówki artykułów – coraz częściej twórcy nagłówków usiłują za wszelką cenę przyciągnąć uwagę odbiorcy. Trzeba jednak pamiętać, że clickbaity mogą irytować odbiorców i sprawić, że ci zrezygnują z odwiedzania naszej witryny. Jeśli tytuł nie będzie odzwierciedlał właściwej treści artykułu, internauci mogą poczuć się oszukani należy więc unikać nagłówków i leadów nie odpowiadających treści artykułu.
  11. Aktualność podawanych informacji – jeżeli nie będziemy na bieżąco aktualizować wiadomości pojawiających się na naszej stronie (cennika, naszej oferty, informacji o firmie, danych kontaktowych) internauci mogą odnieść wrażenie, że strona już nie funkcjonuje.
  12. Fotografie z banków zdjęć – wykorzystywanie ich nie jest niczym złym pod warunkiem, że robimy to sporadycznie. Odbiorca oczekuje od przeglądanej strony oryginalności – zarówno w kwestii tekstów, jak i fotografii. Jeśli więc mamy możliwość uniknięcia użycia zdjęć, które „są wszędzie” – zróbmy to.
  13. Przyciski społecznościowe – internauci coraz częściej sprawdzają informacje o firmie nie tylko na jej stronie, ale również w SM. Aby ułatwić im trafienie na Facebook’a, Instagrama czy Twittera naszego przedsiębiorstwa warto zamieścić na stronie przyciski przekierowujące do nich.
  14. Mało czytelny tekst - ciemne tło i jasny tekst, źle dobrane kolory i kontrast, zbyt mała czcionka powodują dyskomfort u odwiedzających nasz stronę internetową i szybką rezygnację z przeglądania treści.

Jeśli zadbacie, aby na waszych stronach nie występowały powyższe błędy, szansa na zwiększenie ruchu prawdopodobnie wzrośnie.

14 irytujących rzeczy na stronach internetowych

Kiedy już założymy naszą stronę naturalnym jest, że oczekujemy jej rozwoju. Co jednak w przypadku, gdy ta stoi w miejscu? Poniżej przedstawiamy listę 13 rzeczy irytujących odbiorce, na które należy zwrócić uwagę na swojej stronie www. Być może to właśnie one są przyczyną niepowracających odbiorców.

Co najbardziej irytuje internautów:

  1. Czas ładowania się witryny – jeżeli nasza strona ładuje się zbyt długo, odbiorca może czuć się poirytowany. Należy zadbać o to, aby czas ładowania trwał nie dłużej, niż kilka sekund.
  2. Przestarzały projekt – może rodzić przypuszczenia, że i treści nie są aktualne. Strony bazujące na tabelkach czy też wykonane we Flash’u, pełne “wodotrysków” skutecznie płoszą potencjalnych klientów.  Więcej na temat nowoczesnych stron można znaleźć w artykule Modyfikacja istniejących witryn.
  3. Optymalizacja pod urządzenia mobilne – w czasach, w których co raz więcej osób poszukuje informacji z pomocą smartfonu lub tabletu jest to niezwykle istotne. Internauci preferują strony, które dostosują się do ekranów urządzeń, z których ci korzystają. Jeśli nasza strona nie będzie responsywna ryzykujemy tym samym utratę odbiorcy na rzecz konkurencji.
  4. Czytelna nawigacja na stronie –internauta powinien móc bez problemu odnaleźć na naszej stronie poszukiwaną przez niego informację. Należy więc zadbać o czytelność i odpowiedni układ nawigacji na naszej witrynie.
  5. Wyskakujące okienka – zarówno reklamy, jak i zaproszenia do polubienia naszej firmy na różnych SM wpływa negatywnie na odbiór naszej strony. Te tzw. „wyskakujące okienka” zasłaniają treść naszej strony i uniemożliwiają jej czytelny odbiór. Powinniśmy zadbać o to, aby na naszej stronie było ich jak najmniej. Część z nich, jak np. informacje o naszych SM można zamieścić na stronie w o wiele subtelniejszy sposób przy pomocy odpowiednich wtyczek.
  6. Autoodtwarzanie muzyki i filmów – często występuje to na stronach i jest utrapieniem dla odbiorcy w momencie, gdy ma on otwarte więcej niż jedną kartę w tym samym czasie. Niepożądane dźwięki mogą irytować, utrudniać odbiór głównej treści naszej strony, a także uniemożliwiać przeglądanie naszej witryny w miejscach publicznych. To samo tyczy się materiałów video. Dodatków wpływają one negatywnie na czas załadowywania się strony. Nie narzucamy więc odwiedzającym naszą stronę samoczynnie włączającej się muzyki czy filmów, a jeżeli naprawdę nam na tym zależy – dajmy odbiorcom możliwość wyłączenia ich.
  7. Obecność danych kontaktowych – kiedy w sekcji „kontakt” znaleźć można tylko gotowy formularz do kontaktu z firmą, internauta może zrezygnować z podjęcia działania. Na naszej stronie oprócz formularza kontaktowego powinniśmy zamieścić również adres, telefon i e-mail firmy, a jeżeli jest ona podzielona na działy – dane kontaktowe do każdego z nich. Należy unikać niedoboru informacji kontaktowych.
  8. Informacje o działalności naszej firmy/bloga/portalu – powinno się podać przynajmniej podstawowe informacje o naszej działalności. Ich brak podważa naszą wiarygodność w oczach odbiorców.
  9. Słowa klucze – nie powinniśmy używać ich w nadmiarze. Owszem, wpływają one pozytywnie na pozycjonowanie naszej strony, ale jeśli są używane w sposób nienaturalny i przesadny, to odstraszają internautów.
  10. Nagłówki artykułów – coraz częściej twórcy nagłówków usiłują za wszelką cenę przyciągnąć uwagę odbiorcy. Trzeba jednak pamiętać, że clickbaity mogą irytować odbiorców i sprawić, że ci zrezygnują z odwiedzania naszej witryny. Jeśli tytuł nie będzie odzwierciedlał właściwej treści artykułu, internauci mogą poczuć się oszukani należy więc unikać nagłówków i leadów nie odpowiadających treści artykułu.
  11. Aktualność podawanych informacji – jeżeli nie będziemy na bieżąco aktualizować wiadomości pojawiających się na naszej stronie (cennika, naszej oferty, informacji o firmie, danych kontaktowych) internauci mogą odnieść wrażenie, że strona już nie funkcjonuje.
  12. Fotografie z banków zdjęć – wykorzystywanie ich nie jest niczym złym pod warunkiem, że robimy to sporadycznie. Odbiorca oczekuje od przeglądanej strony oryginalności – zarówno w kwestii tekstów, jak i fotografii. Jeśli więc mamy możliwość uniknięcia użycia zdjęć, które „są wszędzie” – zróbmy to.
  13. Przyciski społecznościowe – internauci coraz częściej sprawdzają informacje o firmie nie tylko na jej stronie, ale również w SM. Aby ułatwić im trafienie na Facebook’a, Instagrama czy Twittera naszego przedsiębiorstwa warto zamieścić na stronie przyciski przekierowujące do nich.
  14. Mało czytelny tekst – ciemne tło i jasny tekst, źle dobrane kolory i kontrast, zbyt mała czcionka powodują dyskomfort u odwiedzających nasz stronę internetową i szybką rezygnację z przeglądania treści.

Jeśli zadbacie, aby na waszych stronach nie występowały powyższe błędy, szansa na zwiększenie ruchu prawdopodobnie wzrośnie.

0 Komentarzy

Zostaw odpowiedź

XHTML: Możesz użyć tych tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Podobne wpisy

Strony internetowe

Pierwsze wrażenie mamy szansę zrobić tylko raz. Z badań wynika, że mamy na to zaledwie kilka sekund i jest to odczucie, które ciężko później zmieni...
Czytaj więcej...

Modyfikacje istniejących witryn

Jeśli posiadasz przestarzałą stronę internetową, to jej przebudowa jest konieczna. Trendy na świecie tak szybko się zmieniają, że już 3-4 letnia st...
Czytaj więcej...

One Page Website

One Page Website (lub też single-page website) zaczynają cieszyć się coraz większą popularnością w sieci. Mają one zarówno wiele zalet, jak i wad. ...
Czytaj więcej...
Top
WordPress Image Lightbox